Ga naar de inhoud

ALGEMENE VOORWAARDEN

Algemene voorwaarden Snow Be It

versie januari 2025

Artikel 1 – Definities

1.1 In deze voorwaarden wordt verstaan onder:

Snow Be It: Snow Be It, gevestigd te Groningen, Wenckebachlaan 22, 9728JH, Groningen

Opdrachtgever: De partij die Snow Be It de opdracht verstrekt een pakketreis te organiseren en uit te voeren. Dit kan ook de vertegenwoordiger van een groep reizigers zijn.

Reisovereenkomst: De overeenkomst waarbij Snow Be It zich tegenover haar opdrachtgever verbindt tot het verzorgen van een georganiseerde reis. Dit altijd in overleg met de opdrachtgever.

Reiziger: De persoon voor wie de reisovereenkomst van toepassing is.

Werkdagen: Maandag t/m vrijdag van 09:00 uur tot 17:00 uur.

Artikel 2 – Totstandkoming reisovereenkomst

2.1 De overeenkomst komt tot stand middels aanvaarding door de opdrachtgever van het aanbod van Snow Be It, naar aanleiding van een schriftelijk of een mondeling verzoek tot opdracht. Deze dient uiteindelijk altijd schriftelijk bevestigd te worden. De opdrachtgever is tegenover Snow Be It gebonden na het verstrekken van de opdracht, ongeacht of een bevestiging direct wordt meegegeven. De reiziger ontvangt schriftelijk of digitaal zo spoedig mogelijk een bevestiging van de opdracht, eventueel in de vorm van een factuur of opdrachtbevestiging. De opdrachtgever dient binnen 10 werkdagen na ontvangst van de bevestiging en/of factuur onjuistheden aan Snow Be It door te geven. Kosten die voortvloeien uit later geconstateerde fouten komen voor rekening van de opdrachtgever.

2.2 De offerte van Snow Be It is vrijblijvend en kan zo nodig door Snow Be It worden herroepen. Herroeping wegens correctie van fouten in de berekening van de reissom of van andere fouten is toegestaan. Kennelijke fouten en vergissingen, druk- en zetfouten in het aanbod binden Snow Be It niet. Onze reisvoorstellen zijn 7 of 14 dagen geldig, afhankelijk van de periode van de aanvraag. Bij offertes die langer lopen, behouden wij ons recht om de reissom aan te passen en mee te gaan met prijswijzigingen waar Snow Be It geen invloed op heeft.

2.3 De opdrachtgever zal ten behoeve van het sluiten van de overeenkomst en de uitvoering daarvan alle benodigde gegevens betreffende hemzelf en de andere reiziger(s) verstrekken aan Snow Be It. Indien de opdrachtgever in zijn informatieplicht tekortschiet, komen de eventueel daaruit voortvloeiende kosten voor rekening van de opdrachtgever.

2.4 Degene die namens of ten behoeve van een ander een overeenkomst aangaat, is hoofdelijk aansprakelijk voor alle verplichtingen die uit de overeenkomst voortvloeien. De overdrager dient tijdig voor aanvang van de reis met Snow Be It van deze overdracht op de hoogte te brengen. De overdragende reiziger en de overnemer zijn hoofdelijk aansprakelijk voor de betaling van de totale som van de reis en de kosten van de overdracht. Al het verkeer (ook het betalingsverkeer) tussen de reiziger(s) en Snow Be It verloopt uitsluitend via de overnemer. De (overige) reiziger(s) is (zijn) voor zijn (hun) eigen deel aansprakelijk.

2.5 De prijzen van gereserveerde diensten kunnen conform de voorwaarden van de dienstverlener worden gewijzigd. Deze wijzigingen zullen zo spoedig mogelijk worden gecommuniceerd en eventueel worden doorberekend aan de opdrachtgever.

Artikel 3 – Betaling

3.1 Betaling kan contant of via bankoverschrijving geschieden. Op alle reizen dient een aanbetaling van 50% te worden voldaan op moment van boeking. De overige 50% van de reissom dient uiterlijk 6 weken voor de vertrekdatum in bezit van Snow Be It te zijn, tenzij in het betreffende aanbod anders is aangegeven. De opdrachtgever ontvangt hiervan steeds een factuur. Tevens wordt de opdrachtgever op elke factuur op de hoogte gebracht van eventuele aanpassingen in termijnen. Dit zal mondeling of schriftelijk gecommuniceerd worden.

3.2 Bij niet tijdige betaling is de opdracht/reiziger in verzuim. Hij wordt daar door of namens Snow Be It schriftelijk op gewezen en heeft dan alsnog de mogelijkheid het verschuldigde bedrag binnen 7 werkdagen te voldoen. Indien betaling ook dan uitblijft, wordt de overeenkomst geacht te zijn geannuleerd op de dag van verzuim. Snow Be It heeft het recht om de daarvoor verschuldigde annuleringskosten in rekening te brengen. In dat geval zijn de bepalingen van artikel 6 van toepassing en worden reeds betaalde gelden met de annulering gelden verrekend. Alle kosten die Snow Be It moet maken om de hen toekomende gelden te innen, zullen worden verhaald op de desbetreffende aanmelder.

3.3 Bij aanmelding binnen 8 weken voor vertrek dient de gehele reissom in één keer te worden voldaan.

3.4 Latere leveringen en diensten die niet bij de oorspronkelijke reisovereenkomst zijn inbegrepen, maar die tijdens de reis zijn afgesproken en opdracht voor is gegeven, worden direct na uitvoering van de opdracht, aan de opdrachtgever gefactureerd en moeten binnen 5 werkdagen na de reis betaald zijn. Tenzij anders afgesproken met de opdrachtgever.

Artikel 4 – Reissom 

4.1 De geoffreerde reissom is in euro’s en geldt per reiziger, tenzij in het aanbod anders is aangegeven. In deze reissom zijn uitsluitend inbegrepen de diensten en voorzieningen die in de overeenkomst zijn vermeld. De in de opdrachtbevestiging overeengekomen prijs is vast en is onder voorbehoud van een kennelijke materiële vergissing of prijsveranderingen. Mocht van het aantal personen zoals aangegeven in het aanbod worden afgeweken, dan is Snow Be It gerechtigd een nieuwe reissom vast te stellen. Alle overige afwijkingen na totstandkoming van de reisovereenkomst behoeven de nadrukkelijke toestemming van Snow Be It, terwijl Snow Be It in dat geval het recht heeft de extra kosten bij de opdrachtgever in rekening te brengen.

4.2 De voorgestelde en geofferde reissom is gebaseerd op prijzen, vervoers- en brandstofkosten, mogelijke geldkoersen en/of wisselkoersen, heffingen en belastingen etc. Zoals deze bij Snow Be It bekend waren ten tijde van het verstekken van het aanbod.

4.3 Snow Be It behoudt zich ten alle tijde het recht om de reissom te verhogen, indien er zich na het sluiten van de reisovereenkomst verhogingen voordoen van de kostencomponenten als bedoeld in lid 2. Dit zal ten alle tijden met opdrachtgever worden besproken.

4.4 De overeengekomen reissom wordt binnen 5 weken voor vertrek niet meer aangepast aan het aantal reizigers, in geval van extra boekingen, behalve als er extra/ander materiaal moet worden ingezet zoals bijvoorbeeld een extra of een grotere touringcar of een hoger gediplomeerde leraar.

Artikel 5 – informatie

5.1 De opdrachtgever alsmede de reizigers dienen bij vertrek en gedurende de reis in het bezit te zijn van de benodigde rechtsgeldige documenten, zoals een geldig internationaal paspoort of, waar toegestaan, een identiteitskaart en de eventueel vereiste visa, bewijzen van inentingen en vaccinaties, rijbewijs en groene kaart. Alle kosten voor het aanvragen van een visum en/of paspoort zijn voor rekening van de reiziger. Deze zullen ook niet bij Snow Be It aangevraagd kunnen worden.

5.2 De opdrachtgever / reiziger zal zelf bij de betrokken autoriteiten de nodige informatie inwinnen en tevens tijdig en voor vertrek nagaan of de eerder verkregen informatie intussen niet is gewijzigd. De reiziger staat zelf in voor eventuele inentingen. Omdat Snow Be It geen medische bevoegdheid heeft, dient de reiziger de verstrekte informatie te evalueren met een bevoegde arts of medische autoriteit. Speciale gezondheidsrisico’s (zoals suikerziekte, astma of hartaandoeningen) of reizigers met een geestelijke of lichamelijke handicap of blessures moeten bij inschrijving worden vermeld aan Snow Be It. Ook allergieën of dieetwensen dienen te worden doorgegeven bij inschrijving van de reis aan Snow Be It.

5.3 Indien de opdrachtgever c.q. de reiziger(s) de reis niet (geheel) kan maken wegens het ontbreken van enig (geldig) document, komt dit met alle daaraan verbonden gevolgen voor rekening van de opdrachtgever of reiziger. In het geval de reis om die reden niet gemaakt kan worden, kan er in geen geval aanspraak gemaakt worden op restitutie van de reissom bij Snow Be It, tenzij aangevraagd door een verzekeringsmaatschappij.

5.4 Snow Be It zal de reiziger informatie verstrekken over de mogelijkheid tot het afsluiten van een annuleringsverzekering en een reisverzekering. U bent verplicht om verzekerd op reis te gaan. Wij bieden de mogelijkheid aan om via ons een verzekering af te sluiten. De vergoeding die tegenover deze verzekering staat, zullen wij in rekening brengen op de offerte dan wel opdrachtbevestiging.

5.5 Uitsluiting – Als door psychische en/of lichamelijke handicap of door wangedrag van de reiziger(s) de goede uitvoering van de reis en het reisgenot van de overige reiziger(s) ernstig wordt belemmerd, kan Snow Be It besluiten tot uitsluiting van (verdere) deelname aan de reis. Geheel of gedeeltelijke restitutie van de reissom kan dan niet worden verleend. Alle kosten die uit deze uitsluiting voortvloeien, komen voor rekening van de reiziger.

Artikel 6 – Annulering door de opdrachtgever

6.1 Annulering is ten alle tijden schriftelijk en mondelinge akkoord is dan ook niet bindend.

6.2 Indien een reisovereenkomst geheel of gedeeltelijk wordt geannuleerd door de opdrachtgever, is deze aan Snow Be It de volgende annuleringskosten verschuldigd:

a. Bij annulering tot 120ste dag vóór de vertrekdag: kostenloos*, Tenzij er voor de reis inmiddels al reserveringen gedaan zijn bij derden waar afwijkende annuleringsvoorwaarden worden gehanteerd, dan gelden te allen tijde deze annuleringsvoorwaarden leidend.

b. Bij annulering vanaf de 120ste dag (inclusief) tot 5 dagen voor vertrekdatum: Een vergoeding van € 75,- administratiekosten per reiziger plus de reeds gemaakte kosten*.

c. Bij annulering tot 5 dagen voor vertrekdatum of later: de volle reissom.

* Reeds gemaakte kosten voor vervoer, accommodatie en evt. overige diensten worden bij de opdrachtgever / reiziger in rekening gebracht.

6.4 Indien één of meer reizigers behorende tot dezelfde groep annuleren, gelden de voorwaarden in lid 6.2 a t/m c. De totale annuleringskosten kunnen echter nooit lager zijn dan de kosten die aan Snow Be It door derden in rekening gebracht worden.

6.5 In het geval dat één of meer reizigers behorende tot een groep afzien van deelname aan de reis, heeft Snow Be It het recht de reissom voor de deelnemende reizigers te verhogen. Snow Be It is gehouden de verhoogde reissom zo spoedig mogelijk aan de opdrachtgever bekend te maken. Voor de betaling van de gewijzigde reissom zullen de normale betalingsregels van artikel 3 gelden. Indien de opdrachtgever deze verhoogde prijs vervolgens niet accepteert, dan geldt dit als annulering van de gehele reis en is de opdrachtgever de volledige annuleringskosten verschuldigd zoals aangegeven onder artikel 6.3 a tot en met c.

Artikel 7 – Annulering door Snow Be It

7.1 Snow Be It heeft het recht voor of tijdens de reis de reisovereenkomst met onmiddellijke ingang en zonder rechterlijke tussenkomst te ontbinden, indien er zich omstandigheden voordoen waardoor een ongestoorde uitvoering van de reisovereenkomst niet kan worden gegarandeerd en/of wegens gewichtige aan de opdrachtgever onmiddellijk meegedeelde omstandigheden.

7.2 Onder gewichtige omstandigheden worden verstaan omstandigheden die van zodanige aard zijn dat verdere gebondenheid van Snow Be It aan de overeenkomst in redelijkheid niet kan worden gevergd. Hieronder valt opzegging die plaatsvindt omdat het vereiste minimum aantal reizigers zich niet heeft aangemeld en/of de opzegging het gevolg is van overmacht (artikel 13).

7.3 Na ontbinding van de overeenkomst wordt de reeds betaalde reissom binnen 4 weken aan de opdrachtgever terugbetaald, verminderd met de kosten die Snow Be It heeft moeten maken en is verplicht te betalen aan derden. De opdrachtgever komt in dit geval geen recht op enige schadevergoeding toe.

7.4 Indien de oorzaak van de opzegging aan de opdrachtgever/reiziger kan worden toegerekend, komt de hieruit voortvloeiende schade voor rekening van de opdrachtgever/reiziger. Indien de oorzaak van de opzegging aan Snow Be It kan worden toegerekend, komt de hieruit voortvloeiende schade voor rekening van Snow Be It. Of zulks het geval is, wordt bepaald aan de hand van artikel 10. Indien de oorzaak van de opzegging noch aan de reiziger noch aan Snow Be It kan worden toegerekend, dragen partijen ieder hun eigen schade zoals nader uitgewerkt in artikel 20.

7.5 Indien Snow Be It door de opzegging geld bespaart, heeft de reiziger voor zijn deel recht op het bedrag van die besparing.

Artikel 8 – Wijziging door Snow Be It

8.1 Indien de dienstverleners die door Snow Be It bij uitvoering van de reis worden ingeschakeld niet, dan wel niet tijdig, in staat zijn de overeengekomen diensten te verlenen, heeft Snow Be It voor en/of tijdens de reis het recht de reisovereenkomst te wijzigen.

8.2 Snow Be It zal de opdrachtgever zo snel mogelijk, met een verklaring, van de annulering of wijziging op de hoogte stellen.

8.3 Indien de dienst die verricht wordt door een derde niet tijdig, dan wel niet behoorlijk kan worden uitgevoerd, is Snow Be It niet aansprakelijk voor enige schadevergoeding indien blijkt dat Snow Be It zich voldoende heeft ingespannen om de derde partij tot nakoming van deze dienst te bewegen.

8.4 Indien in (een deel van) de diensten niet kan worden voorzien, zal Snow Be It zich inspannen om passende, andere regelingen te treffen. Indien mogelijk een alternatief aanbod met het oog op de continuering van de reis, voor zover daar geen extra kosten voor Snow Be It aan verbonden zijn. Het alternatieve aanbod dient minstens gelijkwaardig te zijn. De gelijkwaardigheid van het alternatieve aanbod moet worden beoordeeld naar objectieve maatstaven.

8.5 Als de wijziging een of meer niet wezenlijke punten betreft kan de opdrachtgever/reiziger de wijzigingen slechts afwijzen indien de wijziging hem tot een nadeel van meer dan geringe betekenis strekt.

8.6 De opdrachtgever/reiziger die gebruik maakt van zijn recht om zijn wijziging of alternatief aanbod ingevolge de vorige leden af te wijzen, moet binnen 72 uur, wat 3 werkdagen betreft, na ontvangst van het bericht over de wijziging of van het alternatieve aanbod kenbaar maken.

8.7 Enkel uiterst gewichtige omstandigheden betreffende de uitvoering van de reis geven Snow Be It het recht te bepalen dat de reis niet zal doorgaan met de verplichting alsdan tot onmiddellijke kennisgeving daarvan aan de opdrachtgever over te gaan, met opgave van redenen. Ingevolge deze kennisgeving geldt de reisovereenkomst als ontbonden. De reisorganisatie heeft alsdan de verplichting gelijktijdig met de bedoelde kennisgeving een zoveel mogelijk gelijkwaardige alternatieve reis aan te bieden voor dezelfde reissom. Wordt dit aanbod door de opdrachtgever niet aanvaard, dan vindt restitutie plaats van de reeds geheel of gedeeltelijk betaalde reissom.

Artikel 9 – wijziging door de opdrachtgever

9.1 Na totstandkoming van de overeenkomst kan de opdrachtgever wijziging daarvan verzoeken. Tot 10 dagen voor vertrek zullen deze wijzigingen voor zover mogelijk worden aangebracht en in dat geval schriftelijk door Snow Be It worden bevestigd. De opdrachtgever dient nog steeds aan zijn betalingsverplichtingen te voldoen. Vanaf 10 dagen voor de dag van vertrek zal wijziging in het algemeen niet meer mogelijk zijn tenzij anders is overeengekomen.

Artikel 10 – Aansprakelijkheid Snow Be It

10.1 Snow Be It is verplicht tot de uitvoering van de overeenkomst volgens de verwachtingen die de opdrachtgever / reiziger op grond van de overeenkomst redelijkerwijs mocht hebben.

10.2 Snow Be It zal bij zijn werkzaamheden de zorg van een goede opdrachtnemer in acht nemen.

10.3 Snow Be It is niet aansprakelijk voor schade ten gevolge van het niet goed uitvoeren van de reisovereenkomst, en onjuiste omgang met verstrekte materialen, indien er voor zover tekortkomingen in de uitvoering toe te schrijven zijn aan de opdrachtgever of de betrokken reizigers.

10.4 Snow Be It aanvaardt geen aansprakelijkheid voor handelingen en/of nalatigheden van de betrokken dienstverlener(s), noch voor de juistheid van de door deze dienstverlener(s) verstrekte informatie. Snow Be It draagt geen verantwoordelijkheid voor foto’s, folders, advertenties, websites en andere informatiedragers voor zover onder verantwoordelijkheid van derden opgesteld of uitgegeven.

10.5 Voor zover Snow Be It zelf toerekenbaar tekortschiet en de reiziger daardoor schade lijdt, is iedere aansprakelijkheid van Snow Be It, uit welken hoofde ook, beperkt tot maximaal 20% van de gefactureerde diensten.

10.6  De aansprakelijkheid voor schade waartegen de reiziger is verzekerd (bijvoorbeeld door middel van een reis- en/of annuleringsverzekering dan wel ziektekostenverzekering), alsmede aansprakelijkheid voor schade die de reiziger lijdt in het kader van de uitoefening van een beroep of bedrijf (daaronder begrepen schade door het missen van aansluitingen c.q. het niet tijdig op de plaats van bestemming aankomen), worden uitgesloten.

10.7 De aansprakelijkheid van Snow Be It is niet meer dan datgene dat de verzekering van Snow Be It in voorkomend geval uitkeert.

10.8 De in dit artikel opgenomen uitsluitingen en beperkingen van aansprakelijkheid gelden mede ten behoeve van het personeel van Snow Be It en/of de door deze ingeschakelde derden.

10.9 Voor wijzigingen in het reisschema door vertragingen, andere onvoorziene omstandigheden bij betrokken maatschappijen, en de hieruit voortvloeiende kosten en/of aanpassingen is Snow Be It op geen enkele manier aansprakelijk.

Artikel 11 – Verplichtingen en aansprakelijkheid opdrachtgever/reiziger

11.1 Reizigers zijn verplicht een reisverzekering af te sluiten, eventueel inclusief wintersportdekking, ook vermeld in artikel 5.4.

11.2 Reizigers zijn individueel aansprakelijk voor schade aan de bus, verblijf en/of inventaris, en overige materialen, ook als dit niet met opzet kapot is gemaakt.

11.3 Snow Be it is niet aansprakelijk voor het verlies of beschadiging van bagage. De adviezen met betrekking tot de bagage zullen opgevolgd moeten worden, extra kosten voor overschrijden van toegestane limieten zijn voor de reiziger.

Artikel 12 – Rente en Incassokosten

12.1 Indien een opdrachtgever om welke reden dan ook in gebreke blijft met betalingen dan zullen alle kosten om de vordering van Snow Be It, zoals gerechtskosten e.d. voor rekening komen van de opdrachtgever. Tevens is op dat moment de geldende wettelijke rente verschuldigd over het openstaande bedrag, tenzij de voorwaarden van de desbetreffende dienstverlener een hoger rentepercentage voorschrijven.

12.2 Voorts is de reiziger gehouden tot vergoeding van buitengerechtelijke incassokosten, tenzij dit bedrag, de incassowerkzaamheden en het verschuldigde bedrag in aanmerking nemende, ongegrond is.

Artikel 13 – Overmacht

13.1 In geval van overmacht hebben beide partijen het recht de reisovereenkomst zonder opzegging en/of ingebrekestelling en zonder rechterlijke tussenkomst, geheel of ten dele te ontbinden, waarbij ieder zijn eigen kosten draagt. Onder overmacht is hier te verstaan iedere van buiten komende storing in het bedrijf of beroep van de derde, als hoedanig o.a. zullen gelden: negatief reisadvies door oorlog, terrorisme, mobilisatie, onlusten, stakingen, overstromingen, natuurrampen, gesloten scheepvaart en andere stremmingen of vertragingen in het vervoer, weersomstandigheden, stagnatie in de leveringen door openbare nutsbedrijven, brand, maatregelen van overheidswege, niet levering van noodzakelijke grondstoffen/diensten door derden en andere vergelijkbare onvoorziene omstandigheden.

13.2  De extra vervoers- of verblijfskosten die hieruit voortvloeien zijn voor rekening van de reiziger. Alsmede de reeds gemaakte onkosten door Snow Be It.

Artikel 14 – Algemene bepalingen

14.1 Snow Be It en de opdrachtgever komen uitdrukkelijk overeen dat op de gesloten reisovereenkomst geen andere algemene dan wel bijzondere voorwaarden dan de onderhevige van toepassing zijn.

14.2 In de reisbranche worden de dag van vertrek en de dag van terugkomst als hele vakantiedagen berekend, ongeacht het tijdstip van vertrek of terugkomst.

14.3 Wijzigingen in de dienstregelingen van vervoerders kunnen ten alle tijden de reisduur beïnvloeden. De reiziger heeft geen recht gedeeltelijk of gehele terugbetaling van de reissom.

14.4 Reizigers dienen zich als groep te vervoegen op de afgesproken tijd en plaats. Extra kosten die voortvloeien uit het niet of niet tijdig aansluiten bij de groep zijn voor de rekening van de reiziger. Ook de niet genoten diensten, die gevolg zijn van het te laat komen of verzuimen van de groep of enkele reizigers, worden niet terugbetaald.

14.5 Fooi is een blijk van waardering en wordt op vrijwillige basis gegeven. Dit kan niet verrekend worden met andere genuttigde activiteiten of achteraf terugbetaald worden ter compensatie van een product of dienst.

Artikel 15 – Klachten

15.1 Snow Be It doet er alles aan om u een plezierige reis te bezorgen en besteedt hier veel voorbereidingstijd aan. Houd er rekening mee dat wij samenwerken met organisaties uit het buitenland en dat hier andere normen en waarden gelden. Denk hier bij u beoordeling van uw reis aan, helemaal als u iets als niet prettig heeft ervaren. Wanneer iets niet naar tevredenheid is, neem dan zo snel mogelijk contact op met de reisleider of een van de eigenaren van Snow Be It.

15.2 Een klacht dient uiterlijk binnen 4 weken na terugkeer schriftelijk en onderbouwd te worden ingediend bij Snow Be It. De hoofdboeker dient de klacht in te dienen, tenzij anders besproken. Klachten na deze termijn worden niet in behandeling genomen op het moment dat de klacht niet ter plekke is gemeld bij een van de eigenaren, het hotel en iemand van Snow Be It.

Artikel 16 – Omzetbelasting.

Indien van overheidswege een wijziging in het BTW-tarief wordt opgelegd dan heeft Snow Be It het recht deze door te berekenen. Vanaf 1 april 2012 zijn wij als reisorganisator wettelijk verplicht over een deel van onze omzet btw te berekenen. Deze btw hebben wij reeds in onze prijzen verwerkt. Voor meer informatie over deze btw-wijziging verwijzen wij u naar de site van de Belastingdienst: www.belastingdienst.nl 

Artikel 17 – Planning en organisatie

17.1 Snow Be It levert de planning en organisatie uiterlijk een week van tevoren aan bij de opdrachtgever / reiziger. Hieronder vallen de details omtrent vervoer, programma met betrekking tot activiteiten en de informatie met betrekking tot het verblijf/logies.

Artikel 18 – Voorkeuren

18.1 U kunt bij uw boeking voorkeuren en/of speciale wensen aangeven, denk hierbij aan een bepaald type kamer, wensen met betrekking tot de kamerindeling enz. Hier proberen wij zo veel mogelijk rekening mee te houden, echter kunnen wij geen garanties bieden.

Artikel 19 – Te weinig reizigers.

19.1 Onze prijzen worden berekend op het aantal reizigers dat zich inschrijft voor een reis ofwel wordt aangevraagd door opdrachtgever Bij te weinig reizigers ontvangen dient dit minimaal 10 weken voor aanvang van de reis door opdrachtgever schriftelijk te worden gecommuniceerd. Snow Be It zal de de reissom opnieuw berekenen aan de hand van het aangepaste aantal reizigers. Eventuele hieruit volgende van kosten komen voor rekening van de opdrachtgever.

Artikel 20 – Negatief reisadvies

Een negatief reisadvies? In dit geval ontvangt u een voucher die waarde heeft van het door u geboekte bedrag. Deze voucher kan alleen verzilverd worden bij een reis die Snow Be It organiseert.

20.1 Maakt u geen gebruik van de voucher, dan zijn wij genoodzaakt om de gemaakte onkosten zoals in artikel 6 & 7 vermeld in rekening te brengen.

21 – Vervoer

21.1 Wij reizen altijd met een vervoerder die is aangesloten bij organisaties voor de betreffende doelgroep. Hun voorwaarden zijn bindend en Snow Be It is op geen enkele manier aansprakelijk voor geleden schade.

23 – VZR Garant

23.1 Snow Be It is sinds 2024 aangesloten bij VZR Garant.

23.2 Om te voldoen aan de wettelijk verplichte garantiestelling maakt Snow Be It gebruik van de garantieregeling VZR Garant (www.vzr-garant.nl). U kunt dit controleren via de deelnemerspagina van de website van VZR Garant. Binnen de grenzen van de Garantieregeling (te vinden op de website van VZR Garant) is de garantie van VZR Garant van toepassing. In de Garantieregeling leest u op welk (reis)aanbod de garantie van VZR Garant exact van toepassing is en wat deze garantie inhoudt. Wanneer diensten door financieel onvermogen van Snow Be It niet worden verleend, kunt u contact opnemen met VZR Garant, gevestigd aan de Torenallee 20, 5617 BC te Eindhoven, Nederland, via info@vzr-garant.nl of +31 (0)85 13 07 630.